01.02.2013

Aseara am fost la Acuarela

Ieri, pe la 8 seara ne-am adunat cativa prieteni, unii mai vechi,altii abia intalniti si ne-am indreptat catre Galeria Imbold. A fost prima data cand am trecut pragul casei batrane de pe str.Polona nr.40. Am fost sceptic, stiam doar ca va avea loc un vernisaj in cadrul caruia imi voi putea clati ochii cu cateva piese din metal. Mai aflasem ca era si prima seara in care cafeneaua Acuarela, aflata la mansarda, isi deschidea portile si cam atat.


Mare mi-a fost mirarea sa ma trezesc intr-o mare de oameni boemi care se hraneau cu fiecare bucatica de arta dispusa in incinta. Intr-o atmosfera calda a avut loc vernisajul "Materie si Spirit" semnat de artista Misha Diaconu. Absolventa a Universitatii de Arta din Bucuresti, Misha este originara din Galati. Provenita dintr-o familie modesta ea a fost ghidata de tatal sau inspre a-si dezvolta latura artistica si cu toate ca initial s-a axat pe sticla, ulterior si-a intalnit marea iubire: fierul.
Cele mai impunatoare rezultate ale pasiunii ei le-am putut admira aseara: Balerina, Arlechinul, un cal, masti, instrumente muzicale, toate minutios prelucrate si atinse de talentul sculptoritei. Curioasa din fire una dintre prietenele mele a intrebat la ce pret se ridica o piesa, unul dintre curatorii colectiei, Alexu Toader, a precizat ca acestea au preturi intre 3000 si 6000 de euro.


Ne-a placut ce am vazut si admirat, ne-a placut si locatia. Atat galeria cat si cafeneaua sunt decorate intr-un stil colorat in care elementele vintage sunt la ele acasa, fie ele sticle vechi de lapte, casete colorate, acuarele, cantare, frunze uscate, carti, biciclete sau felinare. La parter sunt doua camere pentru nefumatori si Arhivele (toaleta) in care am zabovit pret de cateva minute bune captivat de obiectele expuse: un telefon pe roata, carti de la 1985, plicuri vechi sau chiuveta care era chiar...o galeata.

Dupa ce am urcat un sir de scari inguste, am ajuns in mansarda Acuarela. Destul de mica in comparatie cu numarul mare de invitati, insa plina de un aer , cum sa-i spun, sa ma intelegeti cum trebuie, era de parca as fi fost in propriul meu colt artistic in casa bunicilor. Un pahar de vin, un ceai, discutii infocate, altele relaxate, priviri contemplative, priviri curioase si muzica live oferita cu ocazia evenimentului de trei baieti sugubeti, vioarele si bongo-ul din dotare.

Am tinut ritmul aplaudand si batand in masa in timp ce zambetele s-au intiparit pe fetele tuturor. In mansarda aceasta orice obiect poate fi transformat intr-o mica opera de arta, chiar si o cutie de conserve care tinea loc de scrumiera sau o cutie de acuarele si o pensula agatate intr-un tablou. Personalul a fost foarte amabil aducand inca un atu locului.

Cei de la metropotam.ro au surprins atmosfera locului in cateva fotografii colorate pe care le puteti vedea AICI!

In concluzie ne-a placut foarte mult la Imbold si la Acuarela si cu siguranta vom reveni cat de curand. Va recomand si voua sa treceti pe acolo.


Salve



P.s.: Despre Acuarela am vorbit si intr-un articol precedent al rubricii B recomanda iar despre alte locuri si lucruri noi puteti descoperi AICI!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu