15.05.2014

Cronicile Kefaloniene - ep.7: Pitorescul Assos

Intotdeauna am gasit luna septembrie ca fiind cea mai relaxanta si frumoasa in Grecia. Poate este pentru ca in sfarsit temperaturile nu mai sunt atat de sufocante sau poate pentru ca agitatia din hotel s-a mai domolit, important este ca inceputul toamnei este superb pe meleagurile elene. Si in ce mod mai frumos poti incepe o luna noua daca nu printr-o calatorie catre un sat piroresc in care casele colorate stau cuminti insirate de-a lungul unui golf in care privelistea iti ia rasuflarea?!

Bine te-am gasit Assos! Aflat la o rascruce micuta in drumul dinspre panorama Myrtosului catre Fiskardo, la stanga printre curbe line, Assos este un sat linistit ce seamana cu satele de pe coasta Amalfi a Italiei. In prelungirea lui, pe o peninsula deluroasa, se afla o cetate de unde privelistea golfului este si mai frumoasa.

Am ajuns in Assos la orele pranzului in timp ce cateva grupuri de turisti rusi si polonezi se asezau la mesele tavernelor de langa apa. Ne-am facut loc intr-un bar cochet si am comandat o prajitura cu ciocolata si un fresh de portocale pentru a ne umple de energie. Privelistea este superba dupa cum puteti vedea in fotografiile de mai jos.

Assos este micut insa detaliile fac toata diferenta, o banca solitara pe malul apei, usile si ferestrele pictate in verde si rosu, florile si pisicile intalnite la tot pasul, apa cristalina si racoritoare a marii. Printre toate casele gasim si cateva ruine probabil uitate in urma unui incendiu si acum napadite de buruieni. Deschidem o sticla de vin pe plaja pietroasa a golfului si savuram razele dupa amiezii de toamna.

Hotaram sa dam o tura si pana in fortareata iar peisajul isi merita tot efortul depus la urcare. Cetatea altfel este pustie, doar cateva ziduri ale unui fost zid de protectie mai rezista testului timpului.

La coborare descoperim o pata de plaja ascunsa la poalele dealului si ne oprim pentru a inota.

Dupa amiaza se scurge lent si linistit. La intoarcere ne oprim pentru a admira din nou privelistea Myrtosului de la inaltime. Plaja aceasta este atat de frumoasa si de fiecare data cand o revad ma simt de parca ar fi pentru prima oara.

Seara ne prinde admirand apusul in Kounopetra iar apoi ne indreptam catre Apollonium Hotel , in apropierei plajei Xi, pentru o seara de muzica live si un cocktail in barul hotelului de 5 stele. Receptia si holul catre bar sunt gazdele unei expozitii de pictura si sculptura.

Noaptea se incheie in aceeasi maniera in care a decurs si intreaga zi, linistita.

Dupa cutremurele ce au zguduit insula anul acesta am aflat de pe forumuri ca drumul de la Myrtos catre Fiskardo este inchis si se calatoreste pe rute ocolitoare. Totusi sper sa ajung din nou in coloratul Assos pentru o prajitura cu ciocolata, un fresh de portocale si o zi linistita pe plaja golfului.

P.S.: In cazul in care va atrage o zi pe iaht admirand plajele Kefaloniei  accesibile doar cu barca, arunca-ti un ochi AICI! Pentru cei care nu vor sa simta pamantul sub picioare recomand o plimbare pana pe superba Platia Ammos sau , de ce nu, o aventura in jurul insulei.