06.04.2014

Poate asculti si tu: Indila - Mini World

UPDATE: A aparut noul videoclip semnat Indila pentru cel de-al 2-lea single de pe albumul de debut, "Mini World" , si anume: "Tourner dans le vide". Un videoclip care incepe cu tanara artista care soseste intr-un castel unde in timpul unei petreceri iubitul sau sculptor este omorat de printul gelos din cauza refuzului ei de a fi cu el. O poveste romantica si tragica care ilustreaza creativ si sensibil versurile cantecului. Pentru a-l intelege mai bine gasesti traducerea lor AICI. Imi place ideea de continuitate dintre videoclipuri , dovada fiind aceeasi costumatie din primul videoclip pe care Indila o poarta la inceputul acestuia si mixul de clasic si modern reflectate atat vizual cat si auditiv, imbinand versurile romantice, aproape ca ale unui poem, cu ritmul modern, mai ales in partea de refren. Cred ca tanara domnisoara s-a ales cu un nou hit pe mana. Ce zici?
 


***
     Am neglijat capitolul asta insa unele lucruri sunt bine venite mai tarziu decat niciodata. Unul dintre putinele albume pe care, spre rusinea mea, le-am ascultat in ultimul timp este "Mini World" al celei mai noi revelatii franceze, Indila.


     Cine este Indila? Cantautoarea, pe numele sau Adila Sedraia, se descrie ca fiind "o adevarata pariziana , nascuta in Paris si un copil al lumii . Familia mea este de origine algeriana dar am si radacini cambodgiene si indiene ".  
     Influentata de artisti precum Michael Jackson , Ismael Lo , Buika , Warda , Jacques Brel si Lata Mangeshkar, ea descrie universul ei muzical ca fiind variat si multinational, dovada fiind faptul ca interpreteaza melodii atat in limba franceza cat si in engleza si hindi.

 
     Indila a devenit cunoscuta prin colaborari cu artisti din zona rapului precum OGB , Rohff ( Thug Mariage ), Soprano ( Hiro ) , TLF , Nessbeal , Algérino , DJ Abdel sau Youssoupha ( Dreamin ), aceasta experienta fiind, dupa cum spune chiar ea, "o asigurare", un mod sigur de a pasi din umbra catre lumina reflectoarelor.
     Acum toate luminile sunt intoarse spre ea iar intr-un interviu acordat la Paris artista afirma ca nu ii place sa dezvaluie nimic din originile sale si caracterul sau - " Eu sunt batrana si muzica mea este atemporala ( ... ) azi am intre 25 si 30 de ani". Prefera ca publicul sa se concentreze pe muzica sa , mai degraba, decat asupra personalitati ei.
     Albumul de debut a creat un val de interes in randurile iubitorilor europeni de muzica si acest lucru se datoreaza in primul rand single-ului "Dernière Danse" care a ajuns pana pe pozitia secunda in topurile de specialitate din Franta.



     Despre album Indila spune: "M-am nascut cu acest album. (...) Cel mai important lucru nu este viata mea, ci povestea pe care vreau s-o spun publicului ". Materialul discografic a fost lansat pe 24 februarie si a atins treapta fruntasa a vanzarilor francofone.



    Pe forumurile de specialitate multi sperau ca albumul sa nu fie compus doar dintr-un hit si restul melodii de umplutura. Ei bine, la intrebarea "-Merita sa cumperi acest album?" raspunsul este DA, cu litere mari si bolduite. "Mini World" este un album perfect care te poarta departe de la bun inceput. Indila are o voce diafana , perfecta pentru mixul de sunete etnice si pop. Melodiile ei sunt usor de retinut, fermecatoare, induc un sentiment de calm iar uneori inspira o usoare suferinta interioara ce rezoneaza cald cu publicul.



     Personal imi place foarte mult timbrul Indilei iar albumul chiar ma poarta intr-o lume nostalgica, diafana, de poveste. Imi plac "Dernière Danse" , "Tourner dans le Vide" si "Tu ne M'entends Pas". Pentru a fi la curent cu tot ce este nou legat de Indila, urmariti-o pe pagina sa de Facebook.

     Ii acord un 8,5/10 si te invit sa asculti si alte albume bune precum Hugh Laurie - Didn't It Rain , fun. - Some Nights sau The XX - "XX"  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu