15.03.2013

"Intoarcerea - Viorel Zaicu (a 2a recenzie) - vALLuntar

M-am suprins singur cu alegerea facuta. Cat de diferita este prima carte citita in campania vALLuntar fata de prima!! Daca "Portretul unui barbat imatur" , a carei recenzie o poti citi AICI, era intima, statica din unele puncte de vedere, o confesiune scrisa de un autor spaniol, Luis Landero , "Intoarcerea" este alcatuita din povestiri desfasuate in mediul rural, pot spune in realitati paralele, in care personajele, oameni simpli, oameni ai pamantului si ai credintei, sunt pusi fata in fata cu fenomene bizare, care intriga si starnesc totodata angoasa. Cartea e scrisa de un autor roman contemporan , Viorel Zaicu , care aduce in prim plan oameni modesti cu superstitii si prejudecati, cu sperante si vise.


Stilul in care e scrisa cuprinde regionalisme care picteaza cu maiestrie tabloul in care descoperim o altfel de lume morometiana. Semne bizare apar din senin si cele mai banale lucruri devin obiecte in care credinta este de netagaduit. Unele porti nu se deschid intotdeauna catre aceleasi locuri, magarii merg in propriul lor rai, lumea moderna e tinuta cu teama la distanta, totul strans in povestiri, unele cu final deschis ce lasa loc interpretarii. 

Pe langa curiozitatea starnita de carte mi-am adus aminte cu placere de vacantele petrecute in copilarie alaturi de bunicii si verisorii mei la tara. Ma gandesc ca asta a devenit un privilegiu pentru copiii din noua generatie.

Poate ti-ar placea si tie cartea, ti-o recomand cu placere si te invit sa lasi un comentariu mai jos. La fiecare 15 comentarii un pom va fi plantat cu ajutorul tau, al meu, al celor de la Editura ALL si Romsilva.

P.s.: M-am jucat putin cu coperta. Mai multe fotografii si locuri interesante gasiti AICI.

21 de comentarii:

  1. Un privilegiu cu siguranta...:)
    Foarte interesanta casrtea si recenzia! Felicitari si spor la plantat copaci:)

    Rux

    RăspundețiȘtergere
  2. Este intr-adevar o carte placuta. Si usor de citit. O recomand si eu.Mai ales pentru atmosfera care te duce cu gandul la momentele din copilarie petrecute la tara, pe la bunici.

    RăspundețiȘtergere
  3. M-ai convins, o trec pe lista cartior 'de citit'!

    RăspundețiȘtergere
  4. hmmm....amintiri din copilarie,nu?
    pare interesanta!
    mmultumim pentru recenzie si spor la plantat copacei!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mediul rural, autor roman. Frumoasa alegere. Amintiri la tara am si eu. O voi citi,cat de curand. Multumesc si succes la plantat !

    RăspundețiȘtergere
  6. Un subiect interesant, cred ca merita citita!

    RăspundețiȘtergere
  7. Minunata recenzie...pe mine m-ai convins sa citesc aceasta carte....keep it up si spor la plantat :D

    Denice

    RăspundețiȘtergere
  8. Si eu ca si tine am ales un scriitor roman contemporan cand a venit vorba sa aleg o carte de la ALL si asta pentru ca mi se par pe nedrept dositi pe rafturile din spate ale librariilor. Eu l-am aflat pe Dorin Cozan, tu mi-l recomanzi pe Viorel Zaicu. Deja stim inca 2 autori romani contemporani.:) Spor la lecturi frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  9. Evit de obicei scriitorii romani contemporani din cauza ca ce am inercat pana acum parca nu mi s-a potrivit, insa recenzia ta parca ma face sa imi doresc sa incerc si eu cartea aceasta :)
    Succes la comentarii si la plantat copacei :D

    RăspundețiȘtergere
  10. Vreau sa-mi intregesc si eu suita scriitorior contemporani, recenzia ta ma va orienta in viitoare alegeri. De asemenea, te astept inapoi pe plaja mea cu ganduri, din gresala ti-am sters comentariul pe care mi l-ai lasat la recenzia cartii mele "Misterul Placebo". Multumesc si felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  11. Când am citit "magarii merg in propriul lor rai" am avut impresia că îmi joacă feste imaginaţia. Apoi am recitit fraza şi am văzut că chiar aşa e scris. M-ai făcut curioasă, o să caut şi eu cartea.
    Spor la strâns comentarii! O seară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  12. Am si eu cartea, am cumparat-o acum cateva luni bune de la un targ de carte pentru ca sunt mereu curioasa sa citesc scriitori romani noi. Sunt convinsa ca Romania are multe talente doar ca nu ii descoperim din cauza promovarii slabe. Sper ca editura All sa promoveze cat mai multi scriitori romani. Inca n-am citit cartea ca am avut alte prioritati insa e pe lista. Spor la plantat.

    RăspundețiȘtergere
  13. initial am crezut ca este vorba de o carte aflata la a doua editia. am inteles apoi ca te pricep si la photoshp :)

    RăspundețiȘtergere
  14. totusi cartile alese de noi, chiar si dupa titlu sau dupa o recenzie asupra lor, nu este intamplatoare. A doua mea carte este despre dragoste, prima tot despre copilarie, mi se pare minunat jocul recenziilor si cartile la alegere.
    Interesant ca nu e totusi o intamplare ca ne-au picat aceste carti in mana.
    o saptamana minunata si infloritoare

    RăspundețiȘtergere
  15. Recenzia ta m-a dus cu gandul la vizita pe care de curand am facut-o bunicilor, la tara. Intr-adevar, parca acolo se afla o alta lume, rupta de cotidianul in care zilnic "zumzaim" setati. We all are, after all, different characters of the same journey.

    P.S.: Ar trebui sa-ti dezvolti un obicei din asta - din a face recenzii. O astept cu interes si pe urmatoarea!

    RăspundețiȘtergere
  16. Pare interesantă, e prima oară când aud de această carte :D

    RăspundețiȘtergere
  17. Interesant. Si foarte departe de ce citesc eu de obicei. Dar toti trebuie sa mai iesim din cand in cand din sfera noastra confortabila

    RăspundețiȘtergere
  18. Merita citita! Imi plac cartile care aduc elemente din copilarie.Succes la plantat!

    RăspundețiȘtergere
  19. ai facut o alegere originala, esti primul la care citesc recenzia acestei carti. poate pentru ca n-am avut bunici la tara si mereu mi s-a parut interesanta viata de acolo, am pus si cartea aceasta pe lista lecturilor viitoare. multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Tocmai am facut cadou unui amic aceasta carte. Dupa descrierea ta, sunt sigura ca a fost o alegere inspirata.

    RăspundețiȘtergere
  21. Si eu caut autori romani contemporani, asa ca o sa caut cartea. Spor la plantat!

    RăspundețiȘtergere