05.12.2012

O seara ploioasa de decembrie in Berlin


Aflat pe drum de o luna, prin centrul batranei Europe, uimit de maretia si eleganta catedralelor austriece, de somptuozitatea castelelor poloneze , usor infrigurat de ceata Bratislavei si indragostit irevocabil de panorama capitalei Cehiei, pasii m-au purtat in controversatul si acum ploiosul Berlin.

"One night and one night only", o replica ce ma duce cu gandul la interpretarea piesei "Sooper Trooper" din filmul "Mamma Mia", atat am avut la dispozitie cat sa ma bucur de fosta capitala a Imperiului Prusac. Am ajuns cu masina din Polonia, usor trecand pe langa turbine eoliene si paduri dezbracate de frunze, un complex turistic acoperit ce adapostea o insula artificiala, valuri, plaja si caldura, mii de masini gonind pe autostrazi si nori incrancenati deasupra mea. M-am plimbat pe strazile luminate de mii de becuri colorate, cu gluga pe cap si aparatul foto in mana. M-am oprit pret de cateva minute bune pentru a admira spectacolul de lumini din Potsdamer Platz si l-am descoperit pe Mos Craciun in sania lui din lego.
Am baut un vin fiert in piata de Craciun din fata Catedralei Franceze si-am ascultat un cor de oameni varstnici cantand colinde. Nu am inteles o vorba insa am simtit caldura in suflet. In spatele ochelarilor cu dioptrii mari , a barbilor albe si a palariilor, oamenii canta cu sufletul, sarbatoresc, sunt fericiti. Am intrat si intr-un mall ce se scalda in lumini si sunete de sarbatoare. Casute inzapezite, reni cu nasul rosu, mosi craciuni, copii multi multi si forfota necontenita, toate se impleteau frumos in tabloul asternut in fata ochilor mei.



Am dat o fuga si pana la Poarta Brandenburg, cu fiecare picatura de ploaie ma motivam si mai tare sa merg, sa vad, sa cunosc. Doua fete au trecut pe langa mine privindu-ma pe furis si zambind. Le-am zambit si eu si le-am rugat sa-mi faca o poza cu un urs ud leoarca ce trona in fata unui magazin cu jucarii. Apoi am intrat la adapost intr-un restaurant si mi-am desfatat papilele gustative cu un strudel cu mere si dovleac si un Krombacher.



As fi vrut sa mai stau, sa mai vizitez, sa mai cunosc, sa merg la un concert punk-rock underground si la o expozitie de arta, sa ma plimb prin parcuri si sa vizitez muzee. A doua zi dimineata imi luam ramas bun de la Berlin si ma urcam in avionul catre Romania cu promisiunea ca voi reveni cat de curand. 

"-Berlin, mi-ai placut enorm, chiar daca ne-am avut doar pentru o seara!"


Mai multe imagini puteti gasi pe pagina mea de fotografie BELDI Photography .




Pasii m-au purtat si prin minunata Praga. Mai multe AICI!!!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu