06.06.2009

De la o gluma isteata la apelativul "fah!!"

Dupa doua beri atmosfera era mult mai relaxata. Incepusem cu glume care mai de care mai hilare cu toate ca pe unii din cei de la masa era prima data cand ii vedeam. In dreapta mea era "psiholoaga",in stanga o blonda isteata foc, avocatzelu' in capu' mesei, sora tipei de langa mine, o fosta colega de generala, prietenul ei glumet din cale-afara si nepotul directoarei liceului unde am invatat care incheia pleiada de chipuri cu care am schimbat pareri si am impartit glume timp de cateva ore bune pana tarziu dupa miezul noptii de sambata.
Am ras si am vorbit despre cate-n luna si in stele. Foste prietene, replici de agatat, telefoane, mancare si politica, despre mersul la baie, despre amintiri, despre ochelari si ochelaristi, despre bruneta carliontata de la masa de alaturi, am vorbit cate un pic despre fiecare si despre nu stiu inca cate alte zeci de nimicuri. Atat de relaxant cum treceam dintr-un subiect in altul fara sa presam limitele bunului simt. Atat de surprinzator cum se gaseau mereu cate 2,3 pe un subiect comun si ceilalti li se alaturau. Atat de istete glumele prietenului colegei de generala. Nu au fost bisericute la masa aia; nu au fost momente de tacere stanjenitoare sau priviri cu mesaje ascunse. Toata lumea era degajata, sorbea lenes din cand in cand din pahare si se lasa mai adanc purtata de valurile discutiei.
La un moment dat am tacut si pentru o clipa am privit in jurul meu: cutii de cola si sticle goale de bere, telefoane si scrumiere pline, zambete si iarasi zambete,oameni impliniti,fericiti si m-am simtit fericit, inteles, implinit pret de cateva secunde. A venit si timpul sa ne despartim. Cu promisiuni sa repetam experienta am plecat fiecare pe drumul lui.
Eu am mers sa ma intalnesc cu o tipa,vecina de-a mea pentru a merge impreuna acasa. Era cu iubitul ei si cativa prieteni la un fast-food. N-a fost nevoie sa ma apropii prea mult si i-am vazut,cu haine in culori tipatoare si sclipicioase,pantofi prea inalti si suvite oxigenate, vorbind tare, respingatori, el si ea,coca si pitzi in carne si oase, un cuplu din gasca respectiva. Am ingitit in sec si-am tacut. Ne-am asezat la o masa. S-au auzit manele fredonate si cereri "politicoase " de tigari. Am stat putin inainte sa scriu randurile astea, am inchis ochii si-am dat din cap in sens dezaprobator caci imi vine greu sa descriu ce am in cap intr-un mod finut. Sa zicem doar ca "fah!!" era la ordinea zilei alaturi de alte gesturi in timpul mesei frugale. Exact in acele momente am simtit cu adevarat diferenta extraordinar de mare dintre cei de fata si cei cu care imi petrecusem seara atat de bine cu ceva timp in urma. Era ca si cum ai compara o zi perfecta de vara cu cea mai rea si rece zi de iarna, mult prea frumos spus; ca si cum ai compara un parfum scump pe o piele fina de bruneta intretinuta si o bashina scarboasa de muncitor intr-o zi torida de vara intr-un mijloc de transport in comun. Nice,huh?
Asta-i Romania in care traim....extremele se adancesc din ce in ce mai mult. Intr-o parte parfumatii si in cealalta bashinosii...partea comuna tine de aerele fiecaruia si mai precis de aroma...Aroma ta care e?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu